Muut palvelut

Yrityksille
Yhdistelmäpaketit

Noutopalvelut



Blogissa Golf GTI:n keraaminen pinnoitus Curella

Lue lisää blogsta!




Uutiskirje

Kirjoita sähköpostiosoitteesi kenttään niin tulet jatkossa samaan meidän tarjoukset sähköpostiisi!







    Sähköposti (pakollinen)

    Voit ottaa meihin yhteytä myös soittamalla 044 237 1812 tai lomakkeella.

    Viimeisimmät uutiset

    Erilaisilla hajuilla on taipumus tarttua auton sisätiloihin sitä kauemmin pidempään ne ovat siellä. Olet varmaan huomannut tämän esimerkiksi wunderbaumin kanssa. Pitkään peilissä roikkunut ”new car” -tuoksu ei lähdekään autosta vaikka muovikuusen heittääkin roskiin. Ensimmäinen sääntö on siis, toimi nopeasti. Kun vahinko käy, siivoa kotikonstein niin paljon tavaraa kontaminoituneelta alueelta kuin pystyt. Muista, että sinun pitää […]

    Hieno Golf pääsi hyvään käsittelyyn. Asiakkaalla oli pieni ongelma autonsa kanssa. Pinta oli täynnä auringossa näkyviä mikronaarmuja eikä pinnassa ollut lian hylkivyyttä parantavia aineita. Lyhytaikainen ratkaisu olisi ollut vahauttaa auto, mutta sillä ei olisi päästy mikronaarmuista eroon, ne olisivat ainoastaan hieman peittyneet. Ratkaisuksi valikoitiin sen sijaan auton hyvä kiillotus (10-15 tuntia) ja keraaminen pinnoite Pro […]

    Meiltä usein kysellään mitä pinnoitus tarkoittaa sekä mikä on pinnoituksen ja vahauksen ero. Oikeastaan on helpompaa sanoa mitä yhteistä niillä on. Lähin yhteinen nimittäjä löytyy pohjatöistä, itse aineilla ei ole juurikaan yhtäläisyyksiä. Kun auto valmistellaan pinnoitukseen tai vahaukseen, siitä poistetaan kemikaaleilla pesun yhteydessä suola, piki, lentoruoste (”hyppyruoste”) sekä muut epäpuhtaudet. Prosessissa käytettävät aineet ovat rasvaisia, […]

      Terveisiä rapakon takaa! Saatiin yhtenä kauniina päivänä tällainen vähän erilainen Chevrolet työn alle. Pinnassa oli jonkin verran pienen pientä mikronaarmua, jota piti poistaa ja tilalle kaivella kiiltoa. Noin päivän projekti tämäkin oli, mutta hyvinhän se(kin) onnistui.   Kesäautoissa ei nyt niin paljon pikeä, lentoruostetta ym. ole, mutta kaikki vähäkin poistetaan ennen kiillotusta Vaikkei vähällä […]

    Minkälaista autonhoitoa saa parilla sadalla? Sillä pääsee jo maalipinnan osalta kiinni kevyempiin pinnoiteisiin, kuten Korrek Pro -sarjan Nanoseal 4K:hon. Toki parilla sadalla saisi kovavahauksenkin (120), mutta kaivamalla taskusta lisää 80 euroa, pääsee jo huomattavasti parempiin aineisiin kiinni. Mikä se Nanoseal sitten on ja miten se laitetaan? Yleensä pinnoitteet vaativat alleen hyvän kiillotuksen. Tällöin pinnasta poistetaan […]

    Tämä on huolellisen autonpitäjän kaikkein tärkein pesuvaihe. Esipesun tehtävä on poistaa autosta mahdollisimman paljon hiekkaa ja muuta, mikä voisi varsinaisessa pesussa naarmuttaa autoa. Tee tämän takia esipesu huolella. Esipesuaineesta ja sen levityksestä puhuimme jo viime viikolla. Esipesuaine pitää levittää alhaalta ylöspäin ja sen tehtävä on liuottaa likaa irti maalipinnasta. Sinne missä lika on tiukimmassa eli […]

    Autoa ei kannata pestä harjalla, sienellä eikä kuivata lastalla tai säämiskällä. Esipesu on kaiken A ja O. Varsinainen esipesuaine pitää levittää alhaalta ylöspäin, mutta minkä takia? Ajatellaanpa esipesuaineen levitystä. Yleensähän autot ovat kaikkien kuraisempia alhaalta, helmoista. Mikäli aine nyt levitetään ensin sinne, missä on eniten kuraa, saadaan jo eräänlainen työvoitto. Aine vaikuttaa pidempään ennen kuin […]

    Harja ei siis kuulu autonpesuun, se naarmuttaa maalipintaa. Myös perinteinen pesusieni on huono autonpesuväline. Se on itsessään kovaa materiaalia ja naarmuttaa pintaa. Lisäksi sienen huokoiset solut imaisevat herkästi hiekanmurusia mukaansa jolloin pesijä tarpeettomasti rankaisee maalipintaansa kuljettamalla kiviä sienessään auton maalipintaa pitkin. Älä siis pese autoasi sienellä tai harjalla, näin pestyille autoille on meille täällä Cleanwheelsillä työllistävä vaikutus […]

    Mitäpä siinä, ämpäriin vettä, perään autonpesuainetta ja harjalla tai sienellä kätevästi hinkkaamaan. Näin monet varmasti tekevät edelleen tänä päivänä, kun tietoa paremmista menetelmistä ei yksinkertaisesti ole. Viime postauksessa sivusimme lyhyesti pesumenetelmiä, mutta mennään niihin nyt vähän syvällisemmin. Auton pesu kuulostaa todellakin aika yksinkertaiselta, mutta asiaan enemmän vihkiytyessä huomaa, että pestessä voikin tehdä melkoista tuhoa maalipinnalle. […]

    Ajattelepa hetki auton maalipinnan rasituksia. Taivaalta sataa tuhkaa (ainakin ajoittain), ilmansaasteita, pihkaa ja pulunkakkaa. Liikenteessä painetaan jarrua, jolloin jarruosista irtoaa hienon hienoa lentoruostetta, joka jää kiinni autojen pintaan. Uusilla, hiljaisilla asfalteilla on mukava huristella kesäyössä, mutta samalla auton helmoihin tarttuu pikipisaroita jotka jäävät todella lujaa kiinni. Entäpä talvi sitten? Suomessa tiet pidetään sulana mahdollisuuksien mukaan, […]

    Kumpi tulisi valita, kovavahaus vai pinnoitus? Vastaus riippuu siitä miten hyvää suojaa haluat autollesi. Kovavahaus pari kertaa vuodessa on hyvä vaihtoehto kun olet hieman tarkempi autonpitäjä ja peset tai pesetät itse autoasi etkä käytä pesuissa voimakkaita liuottimia. Kovavahauksen yhteydessä poistamme autostasi pien, suolan, lentoruosteen ym. epäpuhtauden, joka ei poistu normaalissa pesussa. Vahauksien huono puoli on […]

    Puhdas auto ei siis välttämättä olekaan puhdas kun koitat oven alaosaa. Siellä on röpöinen pinta, jossa on lujasti kiinni tarttunutta pikeä, suolaa ja lentoruostetta. Toisinaan voi olla maalia ja männynneulasiakin, kiinni palanutta aurinkorasvaakin on nähty. Jottei ihan kaikki maantiellä ja ilmassa kulkeva tarttuisi autoon ja että maalipinta hylkisi vettä vuorenkilven lailla, laitetaan lakan päälle joko […]

    Jokin aika sitten otettiin otsikon mukainen Auto tänne työn alle. Oli kyllä hieno peli, penkitkin ottivat heti hellään puristukseen kun painoi napista autoon virtaa. Kyseessä oli muuten hybridi, luvassa siis tasaisen hiljaista kyytiä, ainakin autohenkilökunnalle.   Tämmöinen hieno tapaus saatiin työn alle. Tässä auto on vasta pesty. Ensimmäisenä työvaiheena oli auton perusteellinen pesu. Kun autoa […]

    …siksi tietenkin, että me saadaan siitä rahnaa! Fyffee, massia, fyrkkaa, euroja, paalia, kuinkas muutenkaan.  Eihän meidän vahaus muuten 120 euroa maksa henkilöautolta. Jos yhtään vakavammin mietitään, niin kyseeseen voi tulla muitakin syitä. Arvokkaat automme ovat koko ajan alttiina monenlaisille rasitteille. Talvelle tielle kylvetään suolaa, kesällä kyljet täyttyvät herkästi maantiepiestä, ilman mukana olevat saasteet kuormittavat menopelejämme […]

    Tässä alkaa olla jo auton oloa ja näköä. Eat the dust. Kuvan näköinen auto tuli naapurikaupungista työn alle yhtenä kauniina kesäpäivänä. Pakko heti kärkeen myöntää vannoutuneena BMW-kuljettajana, että tässä tapauksessa ovat VAG-konsernin Audi-osaston suunnittelijat onnistuneet enemmän kuin hyvin. On nimittäin kaikessa kauneudessaan enemmän kuin sulavalinjainen ja hyvännäköinen auto. Kehtaisin ajella itsekin. Audissa oli lähtökohtaisesti suhteellisen […]

    …vaikka kuinka painelen start-nappulaa, mitään ei tapahdu. Toyota on hiljaa kuin meri tyynellä säällä. Mietin ankarasti. Onko akku loppu? Ei, ainakin vilkut vilahtivat kaukosäätimestä, kyllä startti-napista pitäisi jotain tapahtua. Voinko olla väärässä autossa? Ei, näillä avaimilla tämä auto aukesi. Mitä vielä? Ankarasta pohtimisesta huolimatta ei välähdä, joten täytyy taas ottaa silmät avuksi. Kääntelen ja pyörittelen […]

    Muutaman tuhannen mailia maantietä nähnyt hieno sininen ”räsäocu” tulla tupsahti yksi päivä ovesta sisään. Lähtökohtaisesti asiakkaan kanssa sovittiin kevyestä kiillotuksesta ja pinnoituksesta Curella. Tarkemmassa syynissä selvisi, että puskuriin voisi hyvin sopia läpinäkyvä suojateippi ja tällaisen asentamiseen saatiin lupakin sadan euron lisähintaan.   Vaahdotusta tarvitaan auton esipesuun.   Kaikki alkaa tietenkin auton pesusta. Mistä tahansa pesusta […]

    GIY-511 lukee avaimenperässä. Sen perusteella pitäisi löytää idän ihme autoliikkeen parkkipaikalta. Kuljen pysäköintipaikkaa ympäri vesisateessa ja naksuttelen ovia auki ja kiinni avaimenperästä. Ei vilahda missään, taisin missata toiotan. Lähden uudelle kierrokselle ja otan tällä kertaa silmät avukseni. Eiköhän vain ensimmäinen auto ovesta lukien vilkuttele minulle iloisesti. No, tulipahan pesijäkin kasteltua. Vilkaisen autoa nopeasti, konepellin ja […]

    NoNni, tästähän minä lupasin kirjoitella seuraavaksi. Jatketaan siis autonhoito-oppia. Monelle hyvä indikaattori vahauksen tarpeesta on kevätaurinko. Se tulee pilven takaa esiin ja omistajasta alkaa tuntua, että autolle pitäisi tehdä jotain. Toisaalta kylmä tosiasia on, ettei autosi maalipinta välitä kevätauringosta tuon taivaallista. Siitä välittää vain omistaja. Voi olla, että vaha on hävinnyt jo puoli vuotta sitten […]

    Tätä meiltä kysytään hyvin usein. Vastaisin mieleläni näin: ”Vaha kestää kuukauden, sitten se pitää ehdottomasti vahata uudestaan (…ja ehdottomasti tietenkin meidän tehtaassa).” Jokainen kuitenkin tietää tämän olevan myyntipuhetta. Toisaalta jossakin tapauksessa vaha voi todella kestää vain kuukauden, kun toisilla se taas kestää vuoden päivät. Mitä ihmettä? Auton pintaa kuluttavat ilmassa liitävien nastojen ja pilttien viskaamien […]

    Tiesittekö, että alan harrastajien tarttuessa kiillotuskoneeseen aikaa menee kahdelta mieheltä koko viikonloppu. Ensin autoa pestään niin maan perusteellisesti kaiken maailman liemillä, sitten listat teipataan, rekisterikilpi ja mallimerkinnät poistetaan ja lopulta vetäistään kiillotuskone käyntiin. Lopputuloksena on häikäisevä, koko lailla virheetön maalipinta (pl. ehkä kiveniskemät). Työ miellyttää varmasti tilaajaa ja taitaa siinä vähän kiillottajallakin suu vääntyä messingille. […]

    …aivan rauhassa. En aio pelotella sinua ympäristömääräyksillä auton pesemisestä, vahan tarttumisesta auton muoviosiin, sen jäämisestä paneelien väliin tai väärän vahan valinnasta. Kerronpa vain miksi auton maalipinnalle kannattaa tehdä edes jotain ja minkälaisia vaihtoehtoja suojausmaailmassa on tarjolla. Simonitzin jälkeen vahamaailmassa on tapahtunut ja paljon onkin. Nykyään on vahoja mattapinnnoille, vahoja tuomaan kiiltoa, puhtaita carnaubavahoja, synteettisiä vahoja […]

    Ai Google? Kuukkeli? Altavista? Ei mitään hajua. Jotain hakusanoja sirotellaan satunnaisgeneraattorilla jonnekin ja sitten joku jossain löytää ne. Not, tässä haussa ei ole siitä kyse. Tämän talon hakupalvelu perustuu siihen, että auton jättäminen työpäivän ajaksi autotiskaamoon on hieman haastava juttu monelle. Nelipyöräinen kun on hankittu kulkuvälineeksi ja töihinkin pitäisi jotenkin päästä. Tähän tarjoamme ratkaisua noutopalvelun […]

    Keneltäkään ei varmasti ole mennyt ohi taannoinen virkavallan into metsästää liian halvalla myytyjä lättyjä. Ihan totta, olen samaa mieltä kanssasi. Julkisia resursseja voitaisiin käyttää parempaankin tarkoitukseen. En nyt muista lukuja, mutta kiistämätön tosiasia on, että pienessä maassamme maailman pohjoisnavalla esiintyy harmaata taloutta. Eihän tätä Kreikkaan tai Turkkiin voi verrata, mutta kyllä niitä välistävetäjiä täälläkin riittää […]